Hulajnogi elektryczne i mikromobilność: oto wszystko, co musisz wiedzieć

Wzrost popularności mikromobilności został dobrze udokumentowany w ciągu ostatnich kilku lat. Firmy takie jak Ofo i Mobike w Chinach oraz Citi Bike i Jump Bikes w Stanach Zjednoczonych zapewniły konsumentom wygodne opcje transportu na ostatnią milę. Wszystkie te firmy pozyskały kapitał wysokiego ryzyka lub zostały przejęte, co świadczy o zapotrzebowaniu konsumentów i inwestorów na rozwiązania transportowe na ostatnich kilometrach.

W 2018 r. ten trend mikromobilności został ponownie pobudzony wraz z pojawieniem się współdzielonych i bezdokładkowych skuterów elektrycznych (w skrócie e-scooter), których pionierami w USA były firmy Lime i Bird. Te e-hulajnogi szybko znalazły tak silne dopasowanie produkt-rynek, że Bird i Lime stały się najszybszymi w historii amerykańskimi firmami, które osiągnęły miliardowe wyceny, a każda z nich osiągnęła ten kamień milowy w ciągu roku od powstania.
Trend firm e- hulajnóg szybko skalujących się do dużych firm jest kontynuowany w 2019 roku, z Grin i Yellow ogłaszając fuzję w celu utworzenia najsilniejszego konkurenta mikromobilności w LatAm mniej niż rok po ich założeniu. (Ujawnienie: Base10 jest inwestorem w Grin i Yellow). Ponadto, dodatkowe firmy e-scooter z całego świata – Skip, Spin, Scoot, PopScoot, Beam, Tier Mobility, Wind Mobility, Voi Technology, Vogo, Dott i Flash – wszystkie niedawno ogłosiły duże podwyżki kapitału. W samej Europie od początku 2018 roku pojawiło się pięć firm e-scooter i zebrało ponad 150 milionów dolarów kapitału. czytaj na stronie.

Ale czy miasta rzeczywiście chcą e-hulajnóg lub innych rozwiązań z zakresu mikromobilności?

To zależy od miasta, które zapytamy. Jednak większość miast zgadza się z tym, że e-hulajnogi, rowery elektryczne i rowery na pedały, zarówno te zadokowane, jak i bezdokładkowe, to realne rozwiązania, które pomogą zmniejszyć zatory drogowe, zwłaszcza w godzinach szczytu, i są tym podekscytowane. (Uwaga: na podstawie wielu rozmów z wyższymi urzędnikami MTA w całym kraju). Główne obawy związane z pojazdami mikromobilności, a w szczególności e-hulajnogami, dotyczą bezpieczeństwa i tego, czy obecna infrastruktura miejska będzie w stanie obsłużyć masowy napływ tych pojazdów. Częste pytania to „jak powstrzymać e-hulajnogi przed parkowaniem tam, gdzie ich nie chcemy?” oraz „jak zmodyfikować nasze ścieżki rowerowe, by zapewnić bezpieczeństwo użytkownikom e-hulajnóg i rowerzystom, a jednocześnie zachować wystarczająco dużo miejsca na chodnikach dla pieszych?”.


Większość dużych firm współpracuje z miastami, aby rozwiązać te problemy, w tym przy użyciu elektronicznych geo-stref, aby zapobiec jeźdźców z albo jazdy w niebezpiecznym obszarze lub parkowania w obszarze, w którym miasto nie chce, aby zaparkować (to może być również stosowany w celu zapobiegania ludzi od jazdy na chodnikach), a firmy z e- hulajnogami wymagają od użytkowników, aby mieć 18 lat lub więcej i tylko z ważnym skanem prawa jazdy można otworzyć konto.

Czy ludzie faktycznie lubią e-hulajogi tak samo jak inne rozwiązania z zakresu mikromobilności?

Rowery dokowane, rowery bez dokowania i e-rowery to popularne metody transportu w ostatnim czasie. Jednakże, jeśli byłeś w Santa Monica lub San Diego w słoneczny dzień, zapewne widziałeś setki mieszkańców i turystów ścigających się w poszukiwaniu wolnej e-hulajnogi przed udaniem się do pobliskiego roweru bezdokładkowego. Dane z Lime pokazują, jak szybko osiągnęli milion i sześć milionów przejazdów na e-hulajnogach, co rzucaja nieco światła na dopasowanie produktu do rynku e-hulajnóg, zwłaszcza w porównaniu z rideshare w podobnym punkcie cyklu życia każdego z rozwiązań.

Ponadto, 30% użytkowników zgłosiło, że korzystało z e-hulajnogi w celu zastąpienia przejazdu samochodem podczas ostatniej podróży, sygnalizując pozytywny wpływ, jaki rozwiązania mikromobilności mogą mieć na zmniejszenie zatłoczenia.

Popyt na mikromobilność i e-hulajnogi nie ogranicza się wyłącznie do USA. Jak wspomniano powyżej, Tier Mobility, Wind Mobility, Voi Technology, Dott, i Flash są wszystkie europejskie startupy e- hulajnóg, które niedawno zebrały ponad 150 milionów dolarów w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Część z powodów, dla których były one w stanie zebrać tak duże ilości kapitału jest ze względu na sukces Lime i Bird w europejskich miastach, takich jak Paryż, Madryt, Londyn i Wiedeń.

Czy firmy produkujące e-hulajnogi mogą być rentowne?

Wczesna ekonomika jednostki e-hulajnogi była niespójna i podlegała sezonowości, więc jest zbyt wcześnie, aby powiedzieć jedno lub drugie. Jednak wcześniej ogłoszone innowacje technologiczne przez niektórych producentów powinny pomóc obniżyć koszty jednostkowe i zwiększyć żywotność.


Najważniejszymi z tych innowacji technologicznych wydają się być:

⦁ Zwiększona żywotność baterii i / lub wymienne akumulatory, co znacznie obniży koszt.
⦁ Wytrzymalsze e-hulajnogi z lepszych materiałów, wydajniejsza konstrukcja i większe koła, które zwiększą żywotność e-hulajnogi 2x lub więcej.
Odkąd Bird wypuścił pierwsze e-hulajnogi na ulice na początku 2018 roku, zdecydowana większość współdzielonych e-hulajnóg została wyprodukowana przez Segway, spółkę zależną chińskiego producenta sprzętu Xiaomi, oraz InMotion. Jednak e-hulajnogi Xiaomi i InMotion nie zostały początkowo zaprojektowane do współdzielenia i cieszyły się niemal duopolem w branży, co zniechęciło oba te przedsiębiorstwa do wydawania znaczących środków na badania i rozwój w zakresie innowacji w e-hulajnogach.
Sytuacja ta ulega zmianie, ponieważ nowe podmioty oferują ulepszone modele. Te nowe podmioty powinny rozpocząć innowacje i konkurencję wśród producentów, które, miejmy nadzieję, zwiększą żywotność skutera i ekonomii jednostkowej w wyniku.

Dodaj komentarz