Korzyści z kompleksowego zarządzania lekami

Zapewnienie odpowiedniej terapii lekowej nie jest łatwe. Jak zauważa Amerykańska Szkoła Farmacji Klinicznej, przeszkody obejmują nieodpowiednią terapię, nieprzestrzeganie zaleceń, niepożądane reakcje, zbyt wysoką dawkę i niepotrzebną terapię. Kompleksowe zarządzanie lekami (CMM) ma na celu rozwiązanie tych i innych problemów, które mogą stanąć na drodze pacjentów stosujących schemat leczenia zapewniający najkorzystniejszą terapię.

Oto kilka korzyści z kompleksowego zarządzania lekami

Ocena leków. Schemat leczenia jest podobny do wielu zabiegów medycznych: to, co działa na jednego pacjenta, może nie działać – lub działać równie dobrze – na innego. W rzeczywistości niektóre leki, które są skuteczne u niektórych pacjentów, mogą mieć szkodliwy wpływ na innych.

CMM obejmuje ocenę leków każdego pacjenta — recept, leków dostępnych bez recepty, witamin i suplementów — w celu ustalenia, czy są one naprawdę odpowiednie dla pacjenta i czy będą najskuteczniejsze, w połączeniu z innymi lekami i terapiami, w zajęcie się podstawowym schorzeniem lub osiągnięciem określonych celów. Jeśli okaże się, że jakieś leki nie są odpowiednie, są one odpowiednio zmieniane. Uwzględniono również: Zdolność pacjenta do samodzielnego podawania leku.

Spersonalizowana terapia CMM uwzględnia również stan zdrowia pacjenta, w tym istniejące choroby współistniejące; styl życia; potencjalne bariery w przestrzeganiu (np. znajomość zdrowia, finanse, język, kultura); i inne problemy mogą mieć wpływ na leczenie farmakologiczne. Następnie wprowadzane są zmiany, aby lepiej wspierać rozwój schematu i planu leczenia z największą szansą na sukces.

Opieka zespołowa

CMM wymaga zaangażowania nie tylko farmaceuty klinicznego. Powinno to być działanie zespołowe, z wglądem i zaleceniami zapewnianymi przez takich jak świadczeniodawcy podstawowej opieki zdrowotnej, specjaliści, pielęgniarki, koordynatorzy opieki, nawigatorzy pacjentów, pracownicy socjalni i inni, gdzie i kiedy jest to właściwe. Wskazówki udzielane przez te osoby mogą rozwiązać potencjalne bariery, o których farmaceuta może nie wiedzieć, i dodatkowo wzmocnić schemat leczenia.

Zaangażowanie pacjenta. Efektywna współpraca CMM ma również na celu aktywne angażowanie pacjentów w dyskusje i decyzje dotyczące ich leków i terapii. Jak zauważa artykuł w Pharmacy Times: „CMM łączy cel modeli płatności opartych na wartości, które są skoncentrowane na lepszych wynikach, z celem pacjenta, którym jest lepsze zrozumienie złożonego schematu leczenia. To proaktywne, holistyczne zaangażowanie w pacjent tworzy poinformowanego pacjenta, który zaczyna polegać na coachingu, technologii i skoordynowanej opiece, aby aktywnie uczestniczyć w zarządzaniu własnym zdrowiem.

Bieżący przegląd schematu. W przeciwieństwie do zarządzania leczeniem farmakologicznym (MTM), które zazwyczaj koncentruje się na pojedynczym leku lub stanie, CMM nie jest działaniem jednorazowym. Jest to raczej ciągły proces, który pomaga zapewnić, że schemat pozostaje odpowiedni i zoptymalizowany za każdym razem, gdy leki, schorzenia i/lub cele ulegają zmianie lub pojawiają się nowe przeszkody w przestrzeganiu zaleceń.

Lepsze wyniki

Opisane powyżej wysiłki ostatecznie przyczyniają się do lepszych wyników klinicznych. Jak podsumowuje badanie opublikowane w Journal of Managed Care i Farmacji Specjalistycznej: „Ekspozycja na bezpośrednie usługi CMM spowodowała poprawę przestrzegania zaleceń lekarskich. CMM to potężny model praktyki, do którego ubezpieczyciele i administratorzy planów zdrowotnych powinni zachęcać wskaźniki przestrzegania zaleceń lekarskich”.

Obniżone koszty. Skutecznie wykonana CMM może nie tylko poprawić wyniki, ale także obniżyć koszty ponoszone przez pacjentów i cały system opieki zdrowotnej. Jak zauważa amerykański raport farmaceutyczny: „Naukowcy ze Szkoły Farmacji i Nauk Farmaceutycznych na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Diego szacują, że choroby i śmierć wynikające z niezoptymalizowanej terapii lekowej kosztują 528,4 miliarda dolarów rocznie, co stanowi 16% całkowitych wydatków na opiekę zdrowotną w Stanach Zjednoczonych. w 2016 r.”

Pacjenci oszczędzają pieniądze, kupując tylko te leki, które uznają za odpowiednie i prawdopodobnie najskuteczniejsze. Dodatkowe oszczędności osiąga się dzięki lepszemu przestrzeganiu schematu i ograniczeniu działań niepożądanych, które mogą wymagać dodatkowego leczenia. System opieki zdrowotnej oszczędza, zmniejszając liczbę przyjęć do szpitala, wizyt na oddziałach ratunkowych i czasu poświęconego (tj. zmarnowanego) na mniej produktywną ocenę i dostosowanie schematu. czytaj więcej na stronie.

Zwiększona satysfakcja

Zsumuj te korzyści i co otrzymasz: zwiększoną satysfakcję pacjentów i lekarzy. Pacjenci otrzymują lepszą opiekę i wydają na nią mniej, a jednocześnie mają poczucie, że otrzymują zindywidualizowaną opiekę i są postrzegani jako wartościowy i integralny uczestnik własnej opieki. Lekarze są świadkami lepszych wyników; wchodzić w interakcje z bardziej zaangażowanymi, zadowolonymi pacjentami; i spędzać mniej czasu na kwestiach związanych z lekami, pozwalając im skupić się na innych kluczowych elementach opieki nad pacjentem.

Dodaj komentarz