Kształtujący trening na rzeźbę – wsparcie instruktora

Każda postać podejmująca jakikolwiek wysiłek fizyczny ma z pewnością jakiś cel. Jedni szukają sposobu na spadek masy ciała, inni pragną polepszyć kondycję fizyczną, inni chcą stworzyć tężyznę fizyczną a jeszcze inni dbają w ten sposób o dobre zdrowie. Aby jednak zrealizować swój plan, warto należycie przygotowywać się do treningu. Złe podejście do trenowania może przynieść więcej szkód niż korzyści. Pierwszą i główną zasadą jest wykonanie odpowiedniej rozgrzewki. Bez rozgrzania mięśni oraz stawów nasze ciało jest zanadto sztywne, mięśnie nie są podatne na rozciąganie, czego skutkiem są w stanie być niestety zbyt liczne kontuzje.

Przeważnie pojawiają się one w obrębie stawów. Biegacze narzekają na kondycje stawów kolanowych a również na zmiany chorobowe w obrębie tak zwanych ścięgien Achillesa. Podczas uprawiania innych rodzajów sportu mogą wystąpić kontuzje kręgosłupa, rąk oraz barków, w następstwie tego należałoby ćwiczyć z fachowym trenerem trening samoobrony, który zadba o to, by kontuzji nie było. Rozgrzewka ma być wykonana przed podjęciem każdej aktywności fizycznej, bez względu na jej aktywność. Należy się rozgrzać zarówno przed jogą oraz aerobikiem jak oraz przed treningami siłowymi. Kolejnym czynnikiem oddziałującym na efektywne trenowanie jest uzyskanie optymalnego tętna. Z reguły na jego wysokość zwracają uwagę osoby chcące w trakcie treningu zgubić zbędne kilogramy.

W tym wypadkach trzeba nie zapominać, że spalanie tkanki tłuszczowej następuje dopiero po upływie około 20 minut treningu oraz uzyskaniu blisko 65 – 80 procent maksymalnego tętna. Jego wysokość oblicza się w nadzwyczaj bezproblemowy sposób odejmując od liczby 220 liczbę swoich lat. Wynik odejmowania wyznacza poziom optymalnego tętna. Jeżeli więc ktoś zamierza spalić niechcianą tkankę tłuszczową, powinien obliczyć swoje tętno i zadbać o uzyskanie właściwej jego wysokości w czasie treningów fizycznych.

Podczas pierwszych 20 minut energia do wykonania wysiłku pochodzi w 80% z glukozy, a tylko 20% z tłuszczu. Dopiero po upływie tego czasu oraz osiągnięciu należytej wysokości tętna następuje właściwe spalanie tkanki tłuszczowe. W wypadku zbyt niskiego tętna nie wolno uzyskać efektu odchudzającego, natomiast przy nazbyt wysokiej wartości może dojść do spalania mięśni.

Dodaj komentarz